Koks yra normalus arba optimalus kūno svoris ?


   Šiandien kūno svoriui įvertinti naudojamas toks parametras, kaip kūno masės indeksas (KMI). Šį indeksą labai lengva
apskaičiuoti patiems. Tam tereikia kūno masę (svorį) kg padalinti iš ūgio kvadratu: KMI= svoris (kg) / ūgis (m2).

Pvz.: kūnos svoris 80 kg, ūgis 1,86 m; ūgis kvadratu 1,86 m x 1,86 m= 3,4596 m2; tuomet Kūno masės indeksas KMI= 80 kg : 3,4596 m2= 23,1.

  Pagal kūno masės indekso reikšmes galima įvertinti ir savo sveikatos būseną. Į savo kūno svorį reiktų žiūrėti kaip į sveikatos (arba ligos,nebūtinai jau juntamos dabar) simptomą.


  Kūno masės indekso reikšmės:
- jeigu KMI<18,5 - žmogaus kūno svoris nepakankamas, yra rizika susirgti tam tikromis ligomis dėl maisto trūkumo;
- jeigu KMI=18,5-24,99 - kūno svoris normalus, rizika susirgti minimali;
- jeigu KMI=25-29,99 - yra nežymus antsvoris, rizika susirgti dar nedidelė, bet jau būtina susirūpinti savo svorio normalizavimu ir mityba;
- jeigu KMI>30 - žmogus nutukęs, dėl netinkamos mitybos yra didelė rizika susirgti medžiagų apykaitos, širdies ir kraujagyslių, virškinimo sistemos bei kitomis ligomis. Būtina kuo greičiau susirūpinti savo svoriu ir mityba bei imtis priemonių, kad normalizuoti savo kūno svorį.



Detalesnė informacija ruošiama. Apsilankykite www.laisvi.lt po kleteto dienų.